Takk for støtte og samarbeid de 6 månedene jeg har vikariert for Pål. Jeg må innrømme at det har tidvis vært krevende å få tiden til å strekke til. I tillegg til instituttlederoppgaven har koordinering av EU-prosjekt og ledelse av et K.G. Jebsensenter tatt tid. Administrasjonssjef Julie og den øvrige administrasjonen har gjort en kjempejobb med å hjelpe meg med å være instituttleder –tusen takk! De øvrige i lederteamet, Silke, Emmet og Jone har også vært med på å dra et ekstra lass.
Så er alltid potensiale for forbedring. Utlysnings- og ansettelsesprosessene tar tid. Det er mange ledd i en slik prosess og det er formelle krav og prosedyrer som skal følges. I noen tilfeller har forsinkelsene berodd på meg, andre ganger er det summen av alle leddene, stor avstand mellom fakultetssyremøtene og ferie og høytider som har ført til forsinkelser – men dere skal være trygge på at vi jobber med å forbedre flyt og tempo.
Ordningen med egen e-post til instituttleder (instituttleder@k2.uib.no) og instituttadministrasjonen (post@k2.uib.no) synes jeg har vært en forbedring og videreføres når Pål nå er tilbake. De dedikerte postboksene er med å skille viktig epost til leder og administrasjon fra all øvrig post og er med å sikre rask og sikker saksgang.
Da ønsker jeg Pål varmt velkommen tilbake fra Boston og takker for meg.
Eystein
Nestleder
Klinisk institutt 2[:en]Dear everyone
Thank you for your support and cooperation during the 6 months stint as Acting head of Department. I have to admit that it has been somewhat demanding to allocate the necessary time to the job, as other commitments have taken their time too. Head of Administration Julie and her team have done a great job of helping me with the work- thank you so much! The others in the leader team, Silke, Emmet and Jone have also helped by pulling extra weight.
Then there is always potential for improvement. The announcement and hiring processes takes a long time. There are many steps in such a process and there are formal requirements and regulations to be followed. In some cases, the delays have been due to me, in other cases it is the sum of all the steps that cause delays. That said, be confident that we are working to improve ourselves.
The dedicated e-mail address to the head of department (instituttleder@k2.uib.no) and the department administration (post@k2.uib.no) will be prolonged under Pål’s leadership. My experience is that it improves communication and secures that all questions are answered in reasonable time.
Thank you all again, and welcome back Pål!
Eystein
Deputy Head of Department[:]