Undervisnings høsten 2014

Eystein 2Alle er forhåpentlig tilbake med fulladete batterier etter ferien. Dere som valgte Vestlandet har fått uvanlig mye valuta for pengene med tidenes sommervær. Nå er det på tide å brette opp armene og fokusere på de viktige oppgavene, nemlig å levere undervisning, forskning og formidling av topp kvalitet. Da må kanskje mindre saker og irritasjonsmomenter ligge. Hanna Kvanmo sa en gang «prioriter nøye hva du skal irritere deg over» – det er noe vi alle bør legge oss på minnet.

Undervisning ble bevisst nevnt først; det er studentene som definerer oss som fakultet og universitetssykehus. Derfor må vi hele tiden arbeide aktivt for å forbedre den. Viktigheten av undervisningsarbeidet understrekes av at innsats på dette området er et av hovedargumentene i de lokale lønnsforhandlingene – i år med en historisk stor lokal lønnspott.

Undervisningsseminaret 17. september tar opp en rekke viktige saker du ikke kan gå glipp av, blant annet ny studieplan, ferdighetseksamen og e-læring. I tillegg skal vi snakke om dannelse og dele ut undervisningsprisen. Seminaret er obligatorisk for de vitenskapelige ansatte og gir deg også en ypperlig anledning til å bli bedre kjent med dine kollegaer.

Med ønske om en pedagogisk høst

Eystein Husebye
Fungerende instituttleder