[:no]Er du hjemme?
Bærer hjemmesiden din preg av at du er en aktiv medarbeider, at du til stadighet publiserer banebrytende arbeider og er en medieyndling? Hvis ikke, er det kanskje på tide å oppdatere den
Alle ansatte har en automatisk generert personside på uib.no. Denne inneholder som kontaktinformasjon og formalopplysninger om stillingen din, men det ser unektelig nakent ut om du ikke har lagt inn noe selvvalgt informasjon som:
- Et portrettbilde av deg selv
- En beskrivelse av kompetansen din både som forsker, underviser og formidler
- Forskningsgruppen din og prosjekter, konsortier du er med i som kanskje har en egen webside,
- Lenke til sosiale medier om du formidler forskning der
- Publikasjoner fra CRISTIN
Bruk gjerne kompetansefelt, slik at folk som leter etter eksperter i immunologi, diabetes, proteiner, eller noe helt annet finner deg.
K2-ledelsen oppfordrer alle som et minimum laster opp et bilde av seg selv (men vi aksepterer at enkelte av personlige grunner ikke ønsker dette), at dere angir fag-/arbeidsfelt og laster opp lenke til publikasjoner i CRISTIN. Dere finner instruksjon om redigering av personsiden her: Personside – Profil- og webmanual for UiB.
Hvorfor dette er viktig? Om man søker for eksempel Forskningsrådet, Helse Vest eller EU-finansiering så er sjansen relativt stor for at noen av evaluatorene sjekker ut siden din. Hvis det ser ut som at ingen er hjemme er ikke det positivt for evalueringen.
Lykke til
Eystein og Susanna[:en]Are you home?
Does your website show that you are an active employee, that you constantly publish ground-breaking research and that you are a media darling? If not, it might be time to update it.
All employees have an automatically generated personal page on uib.no. This contains contact information and formal information about your position, but it looks undeniably bare if you have not entered any self-selected information such as:
- A portrait of yourself
- A description of your competence, both as a researcher, teacher and communicator
- Your research group and projects, consortia you are part of which may have their own website
- Link to social media if you disseminate research there
- Publications from CRISTIN
Feel free to use fields of competence, so that people looking for experts in immunology, diabetes, proteins or something else find you.
The K2 leaders encourages everyone to upload a photo of themselves as a minimum (but we accept that some do not want this for personal reasons), that you specify your subject/field of work and upload a link to publications in CRISTIN. You will find instructions on editing your personal page here: https://manual.uib.no/en/brand-guide/personal-page/
Why is this important? If you apply for funding from The Research Council of Norway, Helse Vest or EU funding, there is a relatively high chance that some of the evaluators will check out your page. If it looks like no one is at home, it is not positive for the evaluation.
Good luck
Eystein and Susanna[:]