Ukens leder

Kjære alle,

det er med entusiasme jeg nå har gått inn i rollen som ny undervisningsleder ved K2 – et omfangsrikt og mangefasettert institutt med veldig mange dyktige fagpersoner!

Jeg har bakgrunn som lege ved Barne- og ungdomsklinikken på Haukeland universitetssykehus siden 1998 og leder av Klinisk forskningspost for barn og unge siden 2011 med stort fokus på legemiddelutprøvingsstudier og pasientrettet forskning generelt. I over 20 år har jeg vært involvert i medisinerstudentundervisning, noe jeg hele veien har opplevd svært meningsfylt. Fra mars 2022 gikk jeg inn som undervisningsgruppeleder (UGLE) i pediatri og MED9-semesterstyreleder og har gjennom sistnevnte rolle vært en del av Programutvalget i Medisin (PUM) de siste to og et halvt årene.

Denne uken var det Vestlandslegemøte i Stavanger med viktig og god samhandling mellom UiB-kolleger i faggrupper på tvers. Det er stor spenning knyttet til statsbudsjettet som kommer om få uker hvor det er håp om videre økning av medisinstudieplasser ved UiB i tråd med justerte planer for Vestlandslegen og tilsvarende regionale prosjekt ved de andre medisinske fakultetene.

Det er kjekt og meningsfullt å bidra til at vi får trygge og gode leger, farmasøyter og ernæringsfysiologer for fremtiden, og der bidrar veldig mange av dere på imponerende vis – på tvers av fag, semestre, institutt og profesjon. I tillegg er det et stort antall gode kolleger i helsevesenet uten UiB- stilling som gir avgjørende viktig studentundervisning og praksisveiledning.

Neste uke er det Felles undervisningsdag i Armauer Hansens Hus. Håper flest mulig av dere får anledning til å delta!

Heia!

Camilla