Daglige arkiver: 13. september 2024

Ukens leder

Kjære alle sammen,

På vei til jobb i dag morges i gråværet ble jeg oppmerksom på en mann som stod ved siden av sykkelen sin og kikket mot Løvstakken. Der var det en dobbel regnbue som neste skinte mot meg, helt magisk! Så tenkte jeg litt på K2: vi er i en veldig mørk økonomisk situasjon, men denne uken feiret vi åpningen av KG Jebsen Center for Myeloid Blood Cancer c-myc, ledet av Bjørn Tore Gjertsen. Det er det 4. KG Jebsen senter vi har ved instituttet (av 8 ved UiB)! Åpningen ble markert med en to-dagers symposium med mange fine ord og ikke minst spennende vitenskapelige foredrag. Som kjempestolt instituttleder fikk jeg være med for å både takke stiftelsen for tildelingen og ikke minst gratulere Bjørn Tore. Jeg gleder meg til å følge utviklingen av senteret og er sikker på at det kommer til å stråle like mye som regnbuen i dag morges!

Ellers har vi denne uken hatt GMO tilsyn. K2 fikk skryt for å ha jevnlige internkontroller (tusen takk, Siv Lise!), og det som ble kritisert er enkel å gjøre noe med. Så tusen takk til alle som har bidratt til at det ble et vel gjennomført tilsyn! Og en liten påminnelse til alle som jobber med GMO at det følger en del papirarbeid som må gjøres og ikke minst labrutiner som er viktig å følge.

Og til slutt en liten påminnelse at fakultetet organiserer en felles undervisningsdag 24.9. ved auditorium AHH!

Ha en riktig god helg!

Hilsen fra Silke