Invitasjon til uforpliktende forskersammenkomst – etterfulgt av lunsj

Kjære forskere ved Det medisinsk fakultet,

På vegne av Pandemisenteret ønsker vi å invitere til en uforpliktende sammenkomst med lunsj og informasjonsutveksling til alle som har produsert forskning under pandemien fra 2020, fredag 6. september kl 11, med lunsj kl 12.

Målet med møtet er å samle forskere fra ulike fag som har forsket med bakgrunnen i pandemien, for å se hva vi kan lære som fagmiljø til neste pandemi. Møtet krever ingen presentasjon eller forberedelse.

Tanker vi gjerne skulle ha diskutert i møtet

1. Hva var erfaringene ved å snu seg for å sette i gang pandemiforskningen?
  2. Var det noe du hadde savnet for å gjøre jobben enklere da?
  3. Har hver av oss noe overskuddsdata som ligger ubrukt, eller som den enkelte ikke har tid/anledning til å arbeide videre med? I så fall, kunne noen andre ved Med fak ha brukt restdata videre, til egen forskning eller til en student oppgave?
  4. Hva kan vi lære av til neste pandemi og hvordan kan vi knytte ideer og nettverk slik at vi er godt rustet? Feks samarbeid tannleger, primærhelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten og basalforskere?

Vi ønsker å være å samle Med Fak. og se fremover. Hva kan vi gjøre bedre til neste pandemi og hvordan kan vi utnytte data vi allerede har videre?

Møtet varer en time hvor vi alle forteller og diskuterer etter en kort presentasjon av oss. Fra kl 12 serverer vi serverer lunsj til dem som ønsker kl 1200.

Påmelding ved å sende mail til meg, kristin.mohn@uib.no.

Kristin G-I Mohn

MD, Professor Influenza Centre