Daglige arkiver: 2. oktober 2024

Verdensdag for psykisk helse!

UiB markerer i dag Verdensdagen for psykisk helse!

Årets kampanje oppfordrer oss til å gi 8 minutter fordi vi trenger å snakke mer sammen. Forskning viser at bare 8 minutter på telefonen med noen du bryr deg om, kan ha en betydelig positiv effekt på både relasjonen og den psykiske helsen.

Verdensdagen ble etablert som en FN-dag for over 30 år siden. I Norge markeres den nasjonalt i ukene 39-42, med deltakelse fra over 3300 kommuner, skoler, arbeidsplasser, organisasjoner og enkeltpersoner.

I dag har Ingri Skulstad Lunde, Lise Skålvik Amble og  Hermina Gjertsen stått på stand i forbindelse med markering av verdensdagen for psykisk helse  fra kl.1200-1300.

UiB markerer Verdensdagen for psykisk helse i 2024 med følgende arrangementer:

• 2. oktober:

• Frokostmarkeringer med stand og mulighet for en god samtale (08:00-09:00) ved fakultet, institutt og sentraladministrasjon.

• Lunsjmarkering med stand og mulighet for en god samtale (11:00-11:45) på studentsenteret.

• Lunsjsamtale mellom universitetsdirektør Tore Tungodden, HR-direktør Kathrine Brosvik og UiB hovedverneombud June Vibecke Knudtsen Indrevik. Tid: 11:30-12:15. Sted: Smauet Cafe NG5.

• 10. oktober:

• Seminar om temaet “Vi trenger å snakke mer sammen” med psykolog Andreas Hillestad Schei fra BHT, som gir inspirasjon og tankevekkere. Tid: 08:30-09:15. Sted: Smauet Cafe, NG5.

• 16. oktober:

• Engelsk versjon av seminaret “We need to talk more”. Samme tid, men på Amauer Hansens hus, auditoriet.

Håper du finner tid til å delta på noen av disse arrangementene!