Daglige arkiver: 29. mai 2024

Søknadsfrist16. oktober 2024, kl. 23.59 CEST

Aktuelle temaområderHelse

MålgrupperOffentlig sektor, Næringsliv, Forskningsorganisasjon

Pilot Helse er en ordning som skal støtte ambisiøse og krevende innovasjonsløp. Støtten skal gi virksomheter i offentlig sektor og bedrifter mulighet for sammen å etablere et innovasjonsløp basert på behov hos pasienter, innbyggere eller i de offentlige helsetjenestene. Gjennom faktisk samarbeid skal offentlige og private aktører sammen med brukere utvikle innovative løsninger som enkeltaktører ikke kan løfte fram alene. Løsningene skal bidra til økt bærekraft i helse- og omsorgstjenestene og rette seg mot et nasjonalt og internasjonalt marked.

Dere kan søke om forprosjekt fram til og med 16. oktober 2024. Alle søknadene behandles samlet etter fristen.

Disputas: Øyvind Helgeland

Hovedveileder: professor Pål Njølstad
Medveileder: professor Stefan Johansson

Prøveforelesning:      Tirsdag 11. juni 2024 kl. 10.15

Oppgitt emne:                «Treatment of severe adolescent obesity. Lifestyle intervention, drugs or metabolic surgery? (State of the art)»

Disputas:                     Tirsdag 11. juni 2024 kl. 12.15

Avhandlingens tittel:      «Genetics of Early Growth. Examining the Genetic Factors Impacting Birth Weight and Body Mass Index in Early Childhood»

1. opponent: Professor Ruth Loos, Universitetet i København, Danmark
  2. opponent: Professor Jøran Sture Hjelmesæth, Universitetet i Oslo
  3. medlem av komiteen: Professor Stian Knappskog, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor Ola Myklebost.

Åpent for alle interesserte

Sted:                              Auditorium, Glasblokkene, Haukelandsbakken 15

Disputas: Magnus Bjørkavoll-Bergseth, 6. juni 2024

Magnus Bjørkavoll-Bergseth

Hovedveileder: ph.d. Stein Ørn
Medveileder: professor Kristin Moberg Aakre

Prøveforelesning:      Torsdag 6. juni 2024 kl. 09.15

Oppgitt emne:                «Fastlegens vurderinger og råd til deltagere i utholdenhetskonkurranser»

Disputas:                     Torsdag 6. juni 2024 kl. 11.00

Avhandlingens tittel:      «The relationship between exercise-induced cardiac Troponin increase and physical workload during prolonged strenuous exercise (NEEDED 2018)»

1. opponent: Professor emeritus Øyvind Ellingsen, NTNU
  2. opponent: Førsteamanuensis Hilde Moseby Berge, Olympiatoppen, NIMF
  3. medlem av komiteen: Førsteamanuensis Katrine Brække Norheim, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor Conrad Bjørshol.

Åpent for alle interesserte

Sted:                              Aulaen, sydbygg, Stavanger Universitetssjukehus – SUS, Gerd-Ragna Bloch Thorsens gate 8, Stavanger