Daglige arkiver: 10. november 2016

Utlsyning såkormidler for samarbeidsprosjekter med Christian-Albrechs-Universität Kiel

Her kan du lese mer om utlysningen av såkornsmidler fra Det tysk-norske studiesenteret i Kiel. Utlysningen videreformidles på vegne av professor dr.juris Gudrun Holgersen som er UiBs representant i det norske hjemmestyret for Det tysk-norske studiesenteret i Kiel.

Her finner du utlysningen og her finner du søknadsskjema

Hvem kan søke?

·  Forskere ved Universitet i Bergen kan søke om midler for utvikling av samarbeidsprosjekter med Carl-Albrechts-Universität zu Kiel.

Hva kan støttes?

·   Aktiviteter som identifiserer og starter samarbeidsprosjekter innen forskning og utdanning. Såkornmidler kan tildeles reiser, arbeidsmøter, workshops og symposier.

Hvor mye i støtte?

·   Det kan tildeles maks. EUR 6.000 (ca. NOK 55.000) i støtte per prosjekt.

Hvor sendes søknaden?

·   Søknad sendes til Det tysk-norske studiesenteret i Kiel v/prosjektleder Andrea Hesse på e-post dnsz_buero@email.uni-kiel.de

Søknadsfrist?

·   Søknadsfristen er 15.desember 2016.

Nytt om navn

14971787_1156290864465680_918015305_nVi presenterer Maria (Mia) Holmaas, vikariat som seniorkonsulent ved K2 fra 01.11.2016. Mia har mastergrad i ledelse fra Handelshøyskolen BI i tillegg til økonomi/administrasjon fra bachelorstudiet.  Stillingen som seniorkonsulent er delt mellom K2 og K.G. Jebsen senter for diabetesforskning. Hvis du ønsker å si hei, kan du finne henne i 8. etg. i laboratorietbygget.

Invitation to the Nordic PhD course “Bio-8303: Molecular and Clinical Aspects of Cancer

Attached you will find an invitation and the schedule to the Nordic PhD course Bio-8303: “Molecular and Clinical Aspects of Cancer”. The course will take place at the University of Tromsø in week 10 this year (March 6th to March 10th, 2016). An international faculty teaches the course (please find the preliminary lecture schedule attached).

There is no course fee and for the cost of 4.000 NOK each external PhD student will be offered housing at an Apartment Hotel in the centre of Tromsø.

For more information and application see http://uit.no/mcac

Please note that the application deadline is already DECEMBER 1st.