Daglige arkiver: 2. juni 2016

Domenenavn legges ned

Vi er i sluttfasen av et langvarig arbeid med å legge ned serveren Elle. Vi avvikler serveren 18.08.2016. Nedleggelsen vil medføre at domenenavnene nevnt under ikke vil virke lenger.

Dersom noen av disse fortsatt skal være tilgjengelig, må de flyttes til et nytt sted. De som ønsker videresending (redirect) til nytt nettsted/lokasjon, registrerer sak via Issue-tracker.

All trafikk fra studentportal.uib.no blir sendt til den nye portalen mitt.uib.no.

Takk gjerne kontakt med Michael Eric Menk (michael.menk@uib.no) dersom du har spørsmål om nedleggelsen.

– IT-avdelingen Les videre

UiBs representant i Tokyo kommer til MOF fredag 17. juni

Fakultetet får besøk av Dr. Hiroshi Matsumoto, som er UiBs representant i Tokyo, fredag 17. juni kl 9. Han ønsker å møte forskere med samarbeid eller interesse for Japan.

Målet med møtet er først og fremst å introdusere Hiroshi Matsumoto og hans arbeidsoppgaver i Tokyo og få en orientering om fakultetets virksomhet, men han vil også gjerne møte interesserte forskere.

De som ønsker å delta på møtet, kan kontakte forskningsseksjonen på fakultetet ved Torunn Olsnes innen 13. juni.

Disputas uke 23

bruun_0706

Trond Bruun disputerer for Ph.d. graden tirsdag, 07. juni 2016
Prøveforelesning: Tirsdag 07. juni 2016, kl.10:15
Oppgitt emne:  ”Pneumoni”
Sted:  Birkhaugsalen (D303), Sentralblokken, Haukeland Universitetssykehus
Disputas: Tirsdag 07. juni 2016, kl.12:15
Sted:  Birkhaugsalen (D303), Sentralblokken, Haukeland Universitetssykehus
Avhandlingens tittel:  ”Clinical and bacterial diversity in streptococcal skin and soft tissue disease”
1st opponent: Professor Jan Kristian Damås, NTNU, Trondheim
2nd opponent: Docent Magnus Rasmussen, Lunds Universitet, Sverige

Pressemelding

Nye publikasjoner

Basert på siste ukes søk på “Department of Clinical Science AND Bergen”. Hvis du har publikasjoner som ikke favnes av dette søket, send referansen til elin.opheim@uib.no.

Laryngeal response patterns influence the efficacy of mechanical assisted cough in amyotrophic lateral sclerosis.
Andersen T, Sandnes A, Brekka AK, Hilland M, Clemm H, Fondenes O, Tysnes OB, Heimdal JH, Halvorsen T, Vollsæter M, Røksund OD.
Thorax. 2016 May 12

Readmission and mortality one year after acute hospitalization in older patients with explained and unexplained anemia – a prospective observational cohort study.
Abrahamsen JF, Monsen AL, Landi F, Haugland C, Nilsen RM, Ranhoff AH.
BMC Geriatr. 2016 May 24;16(1):109.

Blue-blocking glasses as additive treatment for mania: a randomized placebo-controlled trial.
Henriksen TE, Skrede S, Fasmer OB, Schoeyen H, Leskauskaite I, Bjørke-Bertheussen J, Assmus J, Hamre B, Grønli J, Lund A.
Bipolar Disord. 2016 May;18(3):221-32.

Maternal plasma total neopterin and kynurenine/tryptophan levels during pregnancy in relation to asthma development in the offspring.
Magnus MC, Karlstad Ø, Midtun Ø, Håberg SE, Tunheim G, Parr CL, Nafstad P, London SJ, Nilsen RM, Ueland PM, Nystad W.
J Allergy Clin Immunol. 2016 Apr 20.

Humoral, T-cell and B-cell immune responses to seasonal influenza vaccine in solid organ transplant recipients receiving anti-T cell therapies.
Héquet D, Pascual M, Lartey S, Pathirana RD, Bredholt G, Hoschler K, Hullin R, Meylan P, Cox RJ, Manuel O.
Vaccine. 2016 May 21.