[:no]Nå har det gått nærmere 7 uker siden UiB ble stengt på grunn av SARS-CoV-2 pandemien. De fleste av oss er fortsatt pålagt hjemmekontor. Siden mandag 27/4 ble det en del lettelser når det gjelder tilgang til laboratoriene, inkludert ferdighetslaboratorier og andre øvingslokaler ved MED sånn at noen flere har kommet seg tilbake på jobb nå. Men det er fortsatt unntaksvis at tilgang gis!
Husk at det er forskningsgruppelederen som skal sende en liste over hvem som skal ha tilgang til meg (inklusive risikovurdering og bekreftelse over bestått smittevernkurs), og så avgjør Pål som instituttleder hvem som får tilgang. Og så gjelder selvsagt smittevern- og hygieneregler når man er på jobb, så det krever en del organisering for å unngå at det blir for mange personer samtidig i mindre rom. En stor takk til alle de som hjelper til å få det til å fungere i disse tider!
Jeg vil også minne stipendiater som mener at de er blitt forsinket pga. hjemmekontor i Korona-perioden på til å lage en skriftlig beskrivelse av forsinkelsen og at veileder bekrefter dette. Dokumentasjonen sendes til fakultetsadministrasjonen på e-post: hrmed@uib.no, merk med Korona i emnefeltet. Denne dokumentasjonen vil bli lagt inn i personalmappen på den enkelte og kan danne grunnlag for forlengelse av tilsettingsperioden om nødvendig.
Til sist ønsker jeg dere alle en fin Arbeidernes dag og en god helg![:en]Now it has been nearly 7 weeks since UiB was closed due to the SARS-CoV-2 pandemic. Most of us are still obliged to use home-office. Since Monday 27/4, some more people have been allowed back in the labs. However, it is still an exception that you get access!
Remember that it is the research group leader who has to send a list of who should have access to me (including risk assessment and confirmation of passed infection control course), and then Pål as head of department decides who gets access. And then of course, there are the infection control and hygiene rules when you are at work, so it takes some organization to avoid too many people at the same time in smaller rooms. A big thank you to all those who help make it work in these times!
I would also like to remind PhD fellows who have been delayed in their progress because of home-office during the Corona period to make a written description of the delay and let the supervisor confirm this. The documentation has to be sent to the faculty administration by e-mail: hrmed@uib.no, mark with Korona in the subject line. This documentation will be entered into the personnel folder of the individual and may form the basis for an extension of the appointment period if necessary.
Finally, I wish you all a nice International Worker’s day and a good weekend![:]