Daglige arkiver: 17. mars 2023

Ukens leder

Instituttets dag 2023

Vil minne om instituttets dag 290323. Det er en sammenslåing av tidligere strategiseminar og HMS-dagen. Vi har som mål å være på Solstrand med overnatting annenhvert år. Der var vi i 2022, og derfor er seminaret i år lokalt. Vi skal være på innovasjonsbygget Eitri. Det tenker vi vil være inspirerende og spennende.

Programmet inkluderer et innlegg om clinical trials ved nytilsatt professor i pediatri, Camilla Tøndel. Clinical trials vil få et anda større fokus i helseforetakene framover, og her kan universitetet være en viktig medspiller.

Professor Camilla Krakstad fra Kvineklinikken har nylig hatt forskningstermin ved Harvard Medical School og vil fortelle om hvordan hun går fram når det gjelder samarbeid om storskala geneetikk-analyser, noe er aktuelt nå med begrensningen pga. GDPR.

Et absolutt høydepunkt blir at dekan Per Bakke kommer for å snakke om den nye økonomiske hverdagen og hva det betyr for fakultet og institutt.

Så vil vi får høre om en spennende studie om effekten av en metabolitt for delir og risiko for hoftebrudd hor eldre pasienter ved nytilsatt førsteamanuensis Lasse Gil.

Dagen avsluttes med et innlegg fra IT-avdelingen vedrørende IT-sikkehet. Dette et svært viktig tema som vi må ta på største alvor.

Det er fortsatt mulig å melde seg på seminaret! Vi kan også friste med lunsj, kaffe og sikkert noe usundt, men godt, til kaffen 😉

Ha en riktig god helg!
Pål