Utdanningsutvalgets årlige studiekvalitetsseminar 9.desember kl. 08:30

Utdanningsutvalgets årlige studiekvalitetsseminar finner sted fredag 9. desember kl. 8.30 – 11.30 i Universitetsaulaen

To aktuelle tema står på agendaen:

• Samspill mellom fysisk og digitalt læringsmiljø for å fremme studentaktiv læring
    Hvordan kan digitale flater støtte studentens læring? Hva skal vi bruke undervisningstid i grupper og auditorium til? Hvamanglet i studentens læringsmiljø når en kun møttes på skjerm? På seminaret stiller studentene for å fremme sitt syn, flere fagmiljøer deler erfaringer og en intern arbeidsgruppe presenterer sine anbefalinger.
  • Kvalitetsarbeid i utdanningene – hva har vi lært så langt i det pågående NOKUT-tilsynet?
    NOKUT gjennomfører for tiden tilsyn med kvalitetsarbeidet i utvalgte utdanninger ved UiB. Samtlige fakulteter er involvert,

i tillegg til at de sakkyndige også vurderer hvordan UiB ivaretar sitt institusjonelle ansvar. Først til våren får vi vite om NOKUT setter sitt godkjentstempel på det hele. Hva har vi lært i denne prosessen som vi kan ta med oss videre? Hva er vi gode på?

Hvor er det muligheter for forbedring? Vi spør de som har vært med i dette arbeidet om erfaringer og synspunkt.

Meld deg på her innen 15.november: Studiekvalitetsseminar fredag 9.desember 2022 (uib.no)