Tilbud om helsekontroll 2022 for ansatte og studenter som arbeider i risikofylt arbeidsmiljø

Ansatte og studenter ved UiB som arbeider i risikofylt arbeidsmiljø, kan ha krav på helsekontroll. Informasjon om helsekontroll er nå tilgjengelig på HMS-portalen.

Arbeid og arbeidsplassen skal tilrettelegges slik at ansatte og studenter ikke blir utsatt for helseskade. Helsekontroll kan bidra til å forebygge sykdom og helseskader, og avdekke uheldig påvirkning fra arbeidsmiljøet.

Ansatte og studenter skal gjennomgå helseundersøkelse før arbeidsoppstart hvis de skal jobbe med:

Ansatte og studenter som jobber i risikofylte arbeidsmiljø skal ha tilbud om egnete helsekontroller dersom risikovurdering påviser helserisiko knyttet til eksponering av:

Linjeleder skal sørge for at overforstående ansatte og studenter får egnet helsekontroll.

Hvis dere trenger å bestille time for en slik helseundersøkelse, kan dere ta kontakt med Bedriftshelsetjenesten på e-post: bht@uib.no  Vi holder til i Christies gate 20, 1. etasje (inngang fra Muséplass).