Invitasjon til å bidra på Lærernes dag 2023

Kjære fagmiljø,

Vi ønsker med dette å invitere dere til å bidra til programmet på Lærernes dag 27. januar 2023.
De siste to årene har Lærernes dag blitt gjennomført som et heldigitalt arrangement grunnet pandemi. På begge arrangementene har 2000-2500 ansatte i skolen deltatt og gitt oss gode evalueringer.

Lærenes dag er UiBs største etterutdanningsarrangementet for ansatte i skolen. Derfor knytter vi framover vårt nye Lektorsenter tettere på arrangementet, som også vil delta aktivt i planleggingen.

Om arrangementet
Lærernes dag 2023 gjennomføres fredag 27. januar og vil foregå både fysisk i Grieghallen og digitalt via konferanseappen Whova. Tilbakemeldingene vi har fått tilsier at denne kombinasjonen dekker behovene for ansatte i skolen i en så stor region som Vestland.

Hvilke bidrag ønsker vi?
Det er ønskelig at programmet er variert og tar utgangspunkt i fakultetenes bredde i forskning og formidling. Bidragene kan være i form av
1) foredrag
2) samtale/debatt mellom to eller flere bidragsytere eller
3) utstilling/demo/praktisk forskningsformidling i vrimleareal (kun fysisk)

Foredrag/samtale eller debatt:
* Hvert bidrag skal være på 25 minutter eller eventuelt 2 x 25 minutter
* Bidragene kan foregå live eller pre-produseres i forkant. Vi setter av tid i begynnelsen av januar for pre-produksjoner i studio i Media City Bergen. Hvilke bidrag vi ønsker live eller pre-produsert besluttes i programkomiteen.

Du som bidragsyter bør legge til grunn at målgruppen for arrangementet er ansatte i skolen. Vurder derfor hvordan du best mulig kan formidle din fagkunnskap til disse målgruppene. Dette kan vi i UiB læringslab også gi støtte til.

Kulturoperatørene og UiB vil samarbeide om arrangementet og produksjonene ved Media City Bergen. Mer informasjon om dette vil du få når vi har registrert deg som bidragsyter, men du vil selv ha muligheter til å velge en dag som passer for deg.

I første omgang ønsker vi en tilbakemelding som består av navn og foreløpig tittel på bidraget senest innen 1.november 2023.

Registrer bidrag her (norsk)
Register contributions here (English)

Innkomne forslag blir behandlet i programkomiteen, og vi tar deretter kontakt med alle som har meldt inn bidrag for ferdigstillelse av programmet.

Ta gjerne kontakt med fakultetets kommunikasjonsrådgiver for bistand. Kontakt ellers oss i programkomiteen dersom du har spørsmål: ld@uib.no

Velkommen som bidragsyter på Lærernes dag 2023!