Alrekdagene 2022 – Å skape samhandling, kunnskap og løsninger

Bli kjent med hva som foregår i klyngen! Delta på lansering av vår nye strategi og på startskuddet for Alrekpodden. I årets Alrekdager inviterer vi deg til å besøke Alrekpartnerene dine også utenfor Årstadveien 17, på nye Haraldsplass helsecampus og på Energisenteret i Glassblokkene. Vi utforsker VR, gamingteknologi og det økende ønsket og behovet for praksislæring. Vi kickstarter Alrekdagene 2022 med en «Day Zero» onsdag 21. september, der vi viser filmen «Nattebarn» – en film om å velge livet. Det blir regissørsamtale, innlegg og diskusjon på tvers av idrett, musikk, helsetjenester og akademia. For studenter og arbeidsliv arrangerer vi karrieretorg fredag klokken 14:00. Vi avslutter med forskningsnatten «En generasjon satt på spill?» på Spillhuset i Bergen. Der inviterer vi foreldre til kunnskapspåfyll for å gjøre kloke beslutninger om gaming og helse sammen med sine barn. Alrekdagene arrangeres i samarbeid med Forskningsdagene i Bergen, og inngår i programmet til Innovasjonsuken OPP.

Programside: Alrekdagene 2022, 21.-23. september! – Alrek (alrekhelseklynge.no)