Invitasjon til seminar: UiB AI #1 How AI helped solve Protein Folding – and why it matters

Styringsgruppen for UiB AI ønsker velkommen til seminar 24. februar kl. 10. 00 i Universitetsaulaen. Seminaret varer til 11:30 og avsluttes med lunsj og diskusjon 11:30-12:00.

Dette er det første i en serie av seminarer om kunstig intelligens ved UiB. Seminarene skal være en møteplass på tvers av fag og fakultet, der ulike eksempler på bruk av kunstig intelligens i forskning blir presentert.

1. februar kommer Inge Jonassen (Institutt for informatikk) og Nathalie Reuter (Kjemisk institutt) for å snakke om hvordan AI har bidratt til å løse problemet med proteinfolding.

Siden det er fysisk deltagelse og servering, er det viktig at alle melder seg på via påmeldingslenken på seminarsiden. Mer informasjon om seminaret og lenke til påmelding finner dere her:

How AI helped solve Protein Folding – and why it matters | UiB AI | UiB

Velkommen!