Ukens leder

Kjære alle sammen!

Dette blir en forholdvis lang leder, vennligst les alt!

Jeg skal begynne med noen kjekke saker: Jeg håper at så mange som mulig har anledning til å delta på Fakultetets dag 20. oktober kl. 10-13, hvor fakultetets undervisnings- og forskningspriser skal utdeles på auditoriet på AHH.

Blant annet går prisen for årets forskningsmiljø til Eva Gerdts sin forskningsgruppe Hypertensjon og hjertedynamikk/Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner, og «Endopodden» blir premiert med undervisningspris.

Dagen fortsetter så på veldig hyggelig vis med et festseminar for Bjørn Tore Gjertsen i anledning tildelingen av Kong Olav V’s kreftforskningsprisen kl.15-18 på Store Auditoriet, Sentralblokken. Her kreves det påmelding (klikk her). Vi må bare utnytte at koronarrestriksjonene har blitt lettet og vi kan samles igjen! Og ikke minst blir det servering 😊

Tredje hyggelige saken handler om fremragende forskning: kunne du tenke deg å søke ERC midler? Da har du nå muligheten til å søke fakultetet om støtte for en mentor. Tanken er at en mer erfaren ERC søker (gjerne en som har fått ERC midler tidligere) hjelper deg på veien. Dette er spesielt viktig for yngre forskertalenter. Hvis du er interessert ta kontakt med meg eller Amra for mer informasjon.

Sist men ikke minst: alle som har prosjekter som involverer håndtering av personopplysninger må sjekke RETTE for å se om alt er i orden. Det er mange prosjekter som krever endringer i RETTE, oftest mangler det en kort begrunnelse for behovet for å behandle personopplysningene.

Ha en riktig god helg (og høstferie for dem det gjelder)!