Daglige arkiver: 17. september 2021

Ukens leder

Kjære alle sammen!

De siste årene har vi hatt kjempegod hjelp av vår forskningsrådgiver Amra. Nå har hun lyst til flere utfordringer og har flyttet til fakultetet, hvor hun i ett år fra 15/9 skal bidra enda mer til forskningsrådgiver-teamet. Heldigvis betyr dette at hun fortsatt kan kontaktes! Vi takker Amra for hennes utmerket bidrag til K2, ønsker henne lykke til og velkommen tilbake!

Og så har vi fått beskjed fra personalseksjonen ved fakultetet at de har redusert bemanning og at ting vil ta litt ekstra tid fremover. Samtidig kan vi selv finne en del informasjon på UiB sine nettsider og trenger kanskje ikke alltid å kontakte personalavdelingen:

Og så er det ofte din nærmeste leder som kan svare på noen av spørsmålene. Så gjerne spør din veileder, forskningsgruppeleder eller UGLE om råd.

Ha en riktig god helg!

Tilbud fra studenter på Infomedia

Vi på Infomedia ønsker å informere om at bachelor i tv-produksjon nå tar internoppdrag for UiB, og lurer på om dere har noen oppdrag til oss?
Studentene på tv-produksjon kan tilby følgende tjenester:
* klipping, redigering og ferdigstilling av materiale
* ta oppdragsgivers ide og gjøre det om til manus. Studentene har opplæring med både fiksjon og dokumentariske metoder.
* foto, opptak og innspilling av ønskede prosjekter
* enkeltstående roller som lyd og lys-arbeid
* komplett samling av de overnevnte tjenestene; en fullstendig produksjon og leveranse av et produkt

Pris kan avtales på forhånd eller ut ifra timebetaling. Studentenes timelønn er 180kr pr time.
Universitetet vil fakturere og inntektene går til studentenes felleskonto for budsjett til eksamensfilm.

Spre gjerne ordet internt hvis dere kan!

Thomas V Drageset
Klyngekoordinator
Institutt for informasjons- og medievitenskap
Universitetet i Bergen

Disputas David Erik Forsse

David Forsse Foto/ill.: Jørgen Barth, uib

Prøveforelesning:     01. oktober 2021 kl. 11.15

Oppgitt emne:                 “Medical treatment options for endometrial carcinomas”

Disputas:                  01. oktober 2021 kl. 13.15

Avhandlingens tittel:      “Novel preoperative biomarkers and evaluation of altered treatment strategies to improve outcome for endometrial cancer patients”

1. opponent: Førsteamanuensis Francesco Fanfani, Università Cattolica del Sacro Cuore, Rome, Italy
  2. opponent: Professor II Annika Auranen, University of Turku, Finland
  3. medlem av komiteen: Professor Stian Knappskog, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av førsteamanuensis Elham Baghestan

Åpent for alle interesserte

Link til digital disputas/prøveforelsning

Pressemelding

Kvinneklinikkens forskningsdag 20. oktober

Kjære kollega!

Den 20.oktober arrangerer vi på Kvinneklinikken forskingsdag saman med Høgskulen på Vestlandet og Universitetet i Bergen.

Fødselshjelp og kvinnesjukdommar engasjerer bredt og vi ønskjer å fortelje alle interesserte kva vi forskar på, kvifor, kva resultata seier og korleis vi kan bruke ny kunnskap.
Du er invitert og kan delta enten med presentasjon av eigne prosjekt eller som publikum.

Arrangementet finn stad i Bikuben og vil fortsetje med prisutdeling og debatt i Litteraturhuset om kvelden.

Bruk linken under til å melde deg på innan 22.09.2021. Detaljert program kjem!

Påmelding til Kvinneklinikkens aller første forskningsdag! (uib.no)

Studentkonferanse 27. oktober

Pandemisenteret inviterer til tidenes første nasjonale studentkonferanse i Bergen. På programmet står blant annet markering av ett år med Pandemisenter, utspørring mellom skoleelever og forskere og presentasjon av studentoppgaver.

Tema for studentkonferansen er «Neste pandemi kommer – hva gjør vi da»? For å svare på dette spørsmålet, kommer studenter og skoleelever (vgs, master og PhD) fra ulike deler av landet for å fortelle hva de har lært og forsket på. De vil også bli utfordret på hvordan samfunnet kan være bedre forberedt på den neste pandemien. På første del av programmet står markering av Pandemisenterets ettårsdag og en innledende samtale om hva pandemien har lært oss lokalt og globalt. Her deltar viserektor Gottfried Greve ved UiB og brukerrepresentant Katrine Nødtvedt fra Bergen kommune.

Se her for fullt program.

Facebook arrangement er her: https://www.facebook.com/events/118039357137382

Studentkonferansen finner sted på Bergen offentlige bibliotek onsdag 27. oktober kl 10-17.

Påmelding er via dette skjema innen 17. oktober: https://skjemaker.app.uib.no/view.php?id=10984968