Daglige arkiver: 30. april 2021

Sad to leave, but happy to go

Kjære fine kolleger,

Det er vemodig å skrive denne lederen, og takke for meg. Etter snart 6 gode år på K2, har lysten på noe nytt tatt overhånd, og jeg skal bli kjent med en annen del av UiB som administrasjonssjef på Institutt for biovitenskap.

Det er et utakknemlig tidspunkt å slutte på. Aller helst ville jeg samlet så mange som mulig til en hyggelig lunsj. I år må vi gjøre det litt annerledes. For de som har tid og lyst til å stikke innom fellesområdet i åttende etasje og ta farvel, skal jeg stille med kaffe og kake.  Vi holder riktig avstand og jeg har håndsprit tilgjengelig. Pop-up kake og kaffe i åttende etasje, torsdag 06. mai, fredag 07. mai og på min siste dag, mandag 10. mai mellom 1200 og 1400. Ingen påmelding nødvendig og alle er velkommen innom.

Årene på K2 har vært fabelaktige. Jeg har fått lov å arbeide i en super administrasjon og med fremragende vitenskapelige og tekniske kolleger. Takk til alle i administrasjonen, alle teknikere, alle vitenskapelige, forskningsgruppeledere, UGLE, instituttråd, verneombud, stipendiater, andre administrasjonssjefkolleger, professor emeritus. Det er alle dere som har gjort K2 til å et godt sted å være! Det har vært mye latter, grubling, noe frustrasjon, noen uenigheter, mye problemløsning. Og noen ting som skiller seg ut. Instituttseminaret på Solstrand i 2019 var en absolutt høydare. Det var fantastisk stemning og flott å tilbringe så mye tid sammen med dere alle. Det håper jeg dere får organisert igjen.

Dessverre har mine siste måneder blitt litt mer krevende enn ventet. Mamma ble brått syk i januar, og gikk bort for knappe to uker siden. Med sykebesøk og bisettelse i Trøndelag har mine siste måneder på K2 vært mer fraværende enn ønsket, og jeg beklager for de som har blitt påvirket av dette på ulike måter. Og jeg vil gjerne takke for all omsorgen jeg har fått av dere mens jeg har stått i dette.

Jeg er veldig takknemlig, ydmyk og glad for årene på K2, og jeg kommer alltid til å huske dere alle som gode og omsorgsfulle kolleger og venner. Takk for at dere har gjort arbeidsplassen min til et godt sted å være.

Ta vare på dere selv, ta vare på kollegene dine og ta vare på vårt gode arbeidsmiljø.

Takk for meg ❤

Klem fra Julie

Disputas – Astrid Sandnes, fredag 7. mai 2021

Foto: Ola Saatvedt

Prøveforelesning:      Fredag 7. mai 2021 kl. 10.15

Oppgitt emne:                “Fysisk trening hos den unge astmatiker. Fordeler og risikofaktorer”

Disputas:                     Fredag 7. mai 2021 kl. 12.15

Avhandlingens tittel:      “Treatment of exercise-induced laryngeal obstruction. Exploring modalities in short and long term”

1. opponent: Professor Leif Bjermer, Lund University, Sverige
  2. opponent: Ph.d. Camilla Slot Mehlum, Odense University Hospital, Danmark
  3. medlem av komiteen: Professor Jon A. Hardie, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor Tomas Eagan.

Åpent for alle interesserte

Link til digital disputas

Pressemelding.

Høring: Forslag om å oppheve godkjenningsordningen for frittstående medisinske laboratorie- og røntgenvirksomheter og om fraværsgebyr for private laboratorie- og røntgenvirksomheter som har avtale med regionalt helseforetak

Det medisinske fakultet oversender med dette høring om Forslag om å oppheve godkjenningsordningen for frittstående medisinske laboratorie- og røntgenvirksomheter og om fraværsgebyr for private laboratorie- og røntgenvirksomheter som har avtale med regionalt helseforetak.

Denne høringen kan ved behov besvares direkte av instituttene eller enkeltpersoner, fakultetet sender ikke inn et samlet høringssvar.

Høringsbrev

Høringsfrist: 15. juni.