Priser, midler til utdanning og stipendiatstillinger

Årets priser

Det medisinske fakultet vil også i år dele ut priser for årets publikasjon, årets ph.d.-arbeid, årets forsknings-/innovasjonsmiljø og pris for fremragende forskningsformidling samt fremragende tiltak innen utdanning. Forslagene skal gå gjennom instituttene,

Vi ber om forslag til årets priser innen fredag 16. april. Send disse til silke.appel@uib.no. Mer utfyllende informasjon finnes her.

Utlysning av insentivmidler for utdanning 2021

Universitetet i Bergen lyser for 2021 ut til sammen 3,3 millioner kroner i søkbare insentivmidler for kvalitetshevende tiltak i utdanningene. Formålet med ordningen er å fremme prosjekter som er nyskapende, i tråd med UiBs strategiske satsinger eller som bidrar til å nå nasjonale mål for studiekvalitet og gjennomføring.

Retningslinjer og søknadsskjema er vedlagt. Vi ber om at søknader sendes til julie.stavnes@uib.no innen onsdag 7. april. Søknadene vil bli sendt til fakultetet som videreformidler søknadene til UiB.

Stipendiatstillinger ved Pandemisenteret

Pandemisenteret ved Universitetet i Bergen inviterer til prosjektskisser for to stipendiatstillinger. Utlysningen er åpen for alle fagmiljø ved UiB. Nærmere informasjon om stillingene, krav til prosjektskisser og mal for søknadsskjema finnes under.

K2s undervisningspris

Instituttet vårt anerkjenner betydningen av god undervisning i den grad at vi har en pris som utdeles til den person/det undervisningsmiljø som har utmerket seg i løpet av foregående år. Det kan være klinisk eller paraklinisk, innenfor de områder K2 har undervisningsansvar for. Det kan være direkte studentnært eller mer organisatorisk; å lage nytt studieopplegg,

Hvem kjenner du til som har bidratt til ekstraordinær god studentær undervisning, eller mer organisatorisk; gått i bresjen og gjennomført nytenkende undervisningsopplegg?

Vennligst send en mailtil mette.vesterhus@uib.no innen 10. mai mhp. din kandidat og en kort begrunnelse! Instituttledelsen vil så velge ut den beste kandidaten til å motta årets pris som deles ut på undervisningsdagen 19. mai.

Vil avslutningsvis igjen oppfordre alle til å stemme ved valg på nytt rektorat.

Ha en riktig god helg!