Daglige arkiver: 19. februar 2021

Tid for ARK igjen!

ARK er en arbeidsmiljø- og klimaundersøkelse som gjennomføres for alle ansatte ved UiB hvert 3. år. Dette er andre gang, og spørreskjema sendes ut i mars.

ARK skal være et lederverktøy, en medvirkningsarena og en forskningsdatabase.

Formålet med undersøkelsen er for å få innsikt i hva arbeidsmiljø handler om for oss, og hvordan vi kan legge til rette for og videreutvikle et godt arbeidsmiljø. For å få mest mulig ut av undersøkelsen, er det viktig at alle:

• Svarer på spørreundersøkelsen
  • Leser gjennom og reflekterer over rapporten når den kommer
  • Deltar aktivt i diskusjoner og fora der ARK er tema
  • Bidra til at tiltak for bedre arbeidsmiljø

Vi planlegger å gå gjennom hovedpunktene i ARK-undersøkelsen på K2 Retreat 2021 som vi håper å kunne arrangere til høsten. Det vil osgpå bli gjennomgang for de ulike subgruppene av ansatte.

Ha en god helg!

Har du ein god idé? Søk støtte!

Er du student og har ein idé om korleis kommunar kan hjelpe innbyggjarane sine på ein betre måte, men du veit ikkje korleis du skal gå fram? Eller er du forskar, og ser at forskingsresultata dine verkeleg kan gjere ein skilnad for folk, eller hjelpe ein industri, men du veit ikkje korleis du skal få gjort det om til eit faktisk produkt? Med UiB idé har universitetet fått et program som kan hjelpe din idé med råd og finansiering, slik at du kan nå målet.

Frist: 6. april 2021

Se her for nærmere informasjon.

Artikkel fra “På høyden”