OSKE6: TAKK TIL ALLE FOR INNSATSEN

Den praktiske stasjonseksamen OSKE6 for legestudenter skulle egentlig vært gjennomført i fjor, men denne ble utsatt til 2. februar dette år grunnet koronapandemien. Selv om det var lang tid til å planlegge eksamen, ble det for mange likevel en hektisk innspurt siste uka.

Det er flere grunner til dette. ROSA-analysen var forsinket, det ble nye utfordringer i smittesituasjonen, og det var personalmessige utfordringer delvis grunnet mange sykemeldinger ved studieseksjonen K1/K2 i den mest kritiske fasen, men også grunnet behov for ekstra reservepersonell dersom noen akutt måtte i karantene. Likevel, OSKE8 ble gjennomført, og inntrykket mitt er at det skjedde på en veldig god måte, faglig, administrativt og smittevernmessig. Det var bare ekstremt imponerende! Og studentene var veldig fornøyd med at eksamen kunne gjennomføres!

Mange av dere stilte på svært kort tid opp som ekstra markører, sensorer, eksaminatorer og administrative personer, og mange jobbet dag – og faktisk natt – for å legge til rette for eksamen. Det er sikkert mye vi kan lære av denne runden og som vi nok bør ta tak i til neste runde til våren da OSKE8 og OSKE12 igjen skal gjennomføres, men jeg vil berømme alle dere som stilte opp, både elektivt og ad hoc, slik at dette ble mulig. TUSEN, TUSEN TAKK!!

Ha en riktig god helg. Håper dere har overskudd til en skitur eller to J