Ny runde med KG Jebsen sentre for medisinsk forskning

Det utlyses nå en ny runde med KG Jebsen sentre for medisinsk forskning (https://stiftkgj.no/hvem-vi-er/utlysninger/).  Stiftelsen sier at de vil opprette 2 nye sentre fra 2022.

Sammen med Helse Bergen kan Det medisinske fakultet sende inn 4 søknader til stiftelsen med søknadsfrist 6 mai. Vi må derfor ha en intern prosess med ganske korte tidsfrister for å velge ut de 4 initiativene som inviteres til full søknad (se under). I samarbeid med Renate Grüner (forskningsdirektør på Haukeland) har Marit Bakke laget en mal for søknad som skal brukes i prekvalifiseringsrunden  og et evalueringsskjema som skal brukes av den eksterne komité for skissene i prekvalifiseringsrunden . Søknadsmalen og evalueringsskjemaet tar utgangspunkt i det som brukes av stiftelsen, men det oppfordres likevel til å lese søknadsskjema/evalueringskriterier som skal brukes for søknadene i andre runde også nå i første omgang slik at dere vet hva stiftelsen legger vekt på. En søknad til KGJ må være mer fokusert enn en SFF, og det translasjonelle aspektet må være tydelig. Prekvalifiseringssøknader som ikke bruker oppgitt mal eller som mangler vedlegg, eller som kommer inn etter fristen vil ikke bli vurdert.

Dette er planen for årets utlysning:

• Januar 2021: Utlysning publisert
• 1. mars 2021 (12:00): Frist for prekvalifiseringssøknad
• 1. mars 2021: Prekvalifiseringssøknader sendes til ekstern komite (3 internasjonale evaluatorer)
• 23. mars: Tilbakemelding fra komitéen
• Senest 26. mars: Invitasjon til 4 fagmiljø om full søknad
• 6. mai: Endelig søknadsfrist for full søknad
• Dere finner KGJ-stiftelsens videre tidsplan i utlysningsteksten.

1, Call-2021-SKGJ-MED_to-be-announced-3

2. Evaluation criteria and template for the prequalification round at The faculty of Medicine

3. Final template for prequalification

4. SKGJ_Research_plan_template_v0-1-2