Ukens ansatt – Kadri Madissoo

Veldig kjekt å havne på K2Nytt, takk Tonje.

Jeg er utdannet som genteknolog (Gene Technology, 2011) fra Universitet i Tartu, Estland. Jeg begynte som avdelingsingeniør ved Bergen Gynekologisk forskningsgruppe i 2012 med professor Helga Salvesen som leder og er nå ansatt som overingeniør for professor Camilla Krakstad i samme forskningsgruppe.

Jeg er ansvarlig for daglig drift av Kvinneklinikkens forskningslaboratorium. Her jobber jeg med prøveinnsamling og administrasjon av Bergen Gyn kreft Biobank, hvor vi per i dag har inkludert over fem tusen pasienter. Jeg jobber med forskjellige molekylærbiologiske metoder og bidrar i forskjellige forskningsprosjekter både på nasjonalt og internasjonalt nivå. Jeg utfører også administrative oppgaver, blant annet bestillinger for forskningsgruppen, opplæring for nyansatte og HMS. Som verneombud ved K2 er jeg veldig glad for at det er dannet en fellesarena, hvor vi kan diskutere problemer og utfordringer på tvers i instituttet for å gjøre alles arbeidshverdag bedre.

Forskningsgruppen jeg jobber i, har alltid vært svært engasjert i forskningen innenfor gynekologisk kreft. Med stor motivasjon og entusiasme i arbeidsdagen, er det en glede å jobbe her. Målet med arbeidet vårt er å finne en stadig kortere behandlingsvei for våre kreftpasienter. Det er drivende faktor for mitt arbeid. På kvinneklinikken er det travle arbeidsdager, mange spennende utfordringer og godt samarbeid, det setter jeg pris på. Jeg syns også samarbeid mellom K2 og forskjellige Helse Bergen avdelingene er unikt og må tas vare på.

Håper alle tar vare på hverandre, også nå i koronatiden og husk å sette pris på kollegene dine!

Takk for meg!

Kadri