Ukens ansatt – Øyvind Byrkjedal-Bendiksen

Nytt av året er at K2 nytt ønsker å presentere tilsatte ved K2. Førstemann ut er Øyvind Byrkjedal-Bendiksen. Han arbeider i studieadministrasjonen for 12. semester på medisinstudiet, også kjent som MED12.

Kan du fortelle litt om arbeidet ditt? Hva er de konkrete arbeidsoppgavene dine?

Jeg har først og fremst en koordinerende rolle. I praksis betyr det at jeg legger til rette for planlegging og gjennomføring av timeplaner, undervisning og eksamen for 12. semester. Det innebærer også at jeg hjelper (og trøster) de som trenger litt assistanse med UiBs mange datasystemer for undervisning. I tillegg bruker jeg en del tid på administrativt arbeid i forbindelse med OSKE for avgangskullet. OSKE er en objektiv, strukturert, klinisk eksamen laget for teste studentenes praktiske ferdigheter en siste gang, før de blir autoriserte leger. OSKE er en ressurskrevende eksamensform. Selv om den bare går over én dag er det flere måneder med planlegging som ligger bak en problemfri gjennomføring. Heldigvis er ikke dette noe jeg gjør alene. Det er mange flinke folk som bidrar fra K2, de andre instituttene og fakultetet. Øyvind har arbeidet litt over ett år på K2. Tidligere har han blant arbeidet på Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studier og i Lånekassen.

Hva liker du å jobbe med på K2?

Jeg begynte på K2 akkurat i det den nye studieplanen ble innført på tolvte semester. Det å få muligheten til å få være med å bygge opp et helt nytt semester, nesten fra grunnen, har vært både spennende og utfordrende – men også veldig gøy. I tillegg har vi i administrasjonen et veldig godt arbeidsmiljø. Det er rett og slett en trivelig gjeng å arbeide med.

Øyvind sitter til daglig i felles studieadministrasjon i 7. etasje, i Lab-bygget. Han har en åpen-dør-filosofi, så det er bare kom innom om du lurer på noe. Om døren mot formodning skulle være stengt kan han kontaktes på e-post,Oyvind.Bendiksen@uib.no.