Nå har høsten kommet

Tradisjonen tro blir det også i år en K2 Junior retreat for stipendiater og postdoktorer ved K2, denne gangen 4.-5. November på Myrkdalen, Voss. Temaet i år er kreativ tenkning og stress håndtering, og ikke minst nettverksbygging. Takk til organisasjonskomiteen for å ha satt sammen et fint program. Det er ikke for sent å melde seg på, fristen er i dag 11.10.

Denne høsten får vi også muligheten å bli bedre i søknadsskrivingen. Forskningsrådgiverne arrangerer et seminar den 7. november kl.12-13 på rom 7.1/2 labbygget. Fokuset vil være på excellence og impact delen av søknaden og vi har vært så heldig å få lov til å vise konkrete eksempler fra innvilgede søknader. Dere vil se eksempler på innledning, formulering av mål og delmål og eksempler på ulike typer impact. Vi setter også et fokus på forskjellen mellom kommunikasjon og formidling og viser eksempler på begge. Avslutningsvis presenterer vi en oversikt over kommende frister og viser muligheter til å nominere seg selv eller andre til ulike priser. Seminaret passer for alle som har planer om å utarbeide en søknad om forskningsmidler på et eller annet tidspunkt. Instituttet spanderer lunsj så registrer deg gjerne her.

Mens vi snakker om priser: K2 vil gjerne fremme kandidater til Kong Olav vs kreftforskningspris. Forslag sendes til Silke innen 4.11.2019.

Og sist men ikke minst: fakultetets kandidat professor Bruce R. Zetter skal utnevnes som æresdoktor ved Det medisinske fakultet, og i den forbindelsen vil han holde en gjesteforelesning på mandag 14. oktober kl. 14:15 (“RNA as a tool for cancer therapy“; Store Auditorium, Sentralblokken). Det blir mingling med tapas etterpå, så gjerne registrer deg her.

Silke og Amra.