Pengegaloppen

Vi ønsker å fortsette suksessen med tilslag på søknader til Forskningsrådet. I år må det legges ned ekstra arbeid da strukturen på søknadene er endret. De fleste av oss vet at det er en enorm jobb å ferdigstille en søknad om midler. Derfor kan det være nyttig å spre arbeidet utover en lengre periode. Det er med søknader som årgangsvin – de blir ofte bedre av å ligge å modnes litt.

Vi ønsker derfor allerede nå at dere starter arbeidet med søknadene til Forskningsrådet der fristen i år er 10. april. Som før vil Amra kunne bistå de som ønsker med hjelp til søknadsutforming. Siden kapasiteten er begrenset og en bearbeidet søknad blir et bedre produkt oppfordrer vi sterkt at dere involverer Amra tidlig.

–          1. februar: frist for å sende inn skisse på ca. ½ side som inneholder informasjon om hypotesen for prosjektet, hovedmål og delmål, prosjektplanen i punkter og et omtrentlig budsjett og prosjektperiode. På denne siden finner dere informasjon om prosjektperiode, budsjett, osv. Vi oppfordrer alle til å søke, og husk at dersom du søkte Helse Vest i høst har du allerede skissen klar.

–          5. februar: fakultetets rådgivere inkludert Amra arrangerer workshop der de går gjennom den nye malen og gir informasjon om struktur og innhold i søknaden. Instituttet spanderer lunsj så vi ber om påmelding innen 1. februar. Sted: seminarrom 8.1 og 8.2. Vi starter kl. 09 og går over i lunsj.

–         14. februar Alle som har sendt inn skisse inviteres til å presentere denne for andre forskere ved K2 for å få nyttig innspill. Sted: seminarrom 5.1 og 5.2 kl. 10.

–          27. februar. Portalen åpnes; da er det på tide å opprette søknaden og gi tilgang til økonomen.

–          Mars. Kontakt med økonom for å få budsjettet på plass i mars. Da kan man fokusere på å ferdigstille søknaden når fristen nærmer seg.

–          5. april: Endelig godkjenning av søknad og budsjett av instituttleder. Benytt anledningen til å sende inn søknaden for første gang. Det er mulig å sende søknaden helt frem til fristen.

–          10. april kl. 13: endelig frist.

Hilsen Amra, Silke og Eystein