Utlysning av SPIRE-midler 2018

Forskningsadministrativ avdeling ved UiB har lyst ut midler i universitetets strategiske program for internasjonalt forsknings- og undervisningssamarbeid (SPIRE) for 2018. Programmet har som mål å støtte opp under UiBs internasjonaliseringsstrategi 2016-2022. Dette er et viktig virkemiddel for å styrke universitetets tilslag på̊ eksterne forskningsmidler og styrke faglig kvalitet gjennom internasjonalt samarbeid.

Det kan søkes om SPIRE-midler i to kategorier:

• SPIRE-midler for internasjonale nettverks- og partnerskapssamarbeid
  • SPIRE-gjesteforskermidler

Vitenskapelig ansatte ved UiB kan søke om SPIRE-midler. Søknader sendes gjennom institutt til fakultet. Fakultetet sender alle søknader samlet til Forskningsadministrativ avdeling. Kun søknader som har blitt vurdert, rangert og fremsendt av fakultetet innen søknadsfristen vil bli behandlet.

Se Retningslinjer for søkere. Og bruk eget søknadsskjema.

Søknadsfrist: 15. februar.

Grunnet arbeid på K2 før denne fristen, ber instituttet om at søknader sendes instituttleder senest mandag 12. februar.