Skrivekurs for PhD-studenter

PhD-studenter inviteres til å delta i et skrivekurs. Det er mulig å delta enten 3 (verksted og første kurs) eller 5 dager (alle tre moduler). De som deltar i 5 dager og gjennomfører de aktuelle forberedelsene, kan søke om å få 1 studiepoeng. Prisen er kr 6 000 for 3 dager og kr 10 000 for 5 dager. Kurset er for maksimalt 12 deltakere, og her gjelder det å være først til mølla. Hvis noen melder avbud, vil neste på listen bli tilbudt plass. Kurset holdes på engelsk eller norsk, avhengig av deltakerne.

Tidspunkt: 11.–15. september.
Sted: Institutt for global helse og samfunnsmedisin, Kalfarveien 31 (rom vil bli annonsert senere).

Registrering
Påmeldingsfrist: fredag 25. august.

Forberedelser: se denne, denne og denne filen.

For mer informasjon eller spørsmål, se filene eller kontakt kurslederen Kari Skinningsrud direkte.

WHAT YOU WILL LEARN

Workshop (1 day): Critical reading

Discussion of the papers you bring will raise awareness about quality indicators, and prepare you for the writing courses. We read to ¢misunderstand¢; an unusual approach to reading papers, with great learning potential.

Writing Course 1 (2 days): Effective development and writing of scientific manuscripts

You will learn about how to increase the impact of publications by clarifying knowledge gaps and formulating effective purpose statements; to write concisely by using an outline format; to develop a storyline, and how to tackle main challenges within the standard (IMRaD/IRDaM) article sections. You will also learn to work more efficiently by developing content in a gradual stepwise manner, and by having a strategy for how to work with co-authors.

Writing Course 2 (2 days): Manuscript writing – from good to excellent

You will learn about characteristics of good writing, use of discourse features to link information and create flow and coherence; how to avoid monotony; to write and structure discussion sections more in depth than in Course 1; to improve titles, and how to communicate with editors.