Daglige arkiver: 18. mai 2017

Siste nettverkslunsj dette semesteret

Neste uke arrangeres dette semesterets siste nettverkslunsj på Forskerskolen i klinisk medisin.

Tid: tirsdag 23. mai kl. 11:30.
Sted: Konferanserommet i BB-bygget (foran auditoriene 2 og 4).

Følgende presentasjoner står på programmet:

1. Aliona Nacu: The Norwegian Sonothrombolysis in Acute Stroke Study (NOR-SASS).  Randomized Controlled Contrast-Enhanced Sonothrombolysis in an Unselected Acute Ischemic Stroke Population.
  2. Vojtěch Novotný: Sonothrombolysis resistant acute ischemic stroke patients: A NOR-SASS sub-study.
  3. Sigmund Ytre Hauge: MRI texture analysis in endometrial cancer.

Lunsj og forfriskninger serveres etterpå.

Ta kontakt med Ileana Cristea så snart som mulig hvis du ønsker å delta.

Seminar for veiledere

Som tidligere år arrangerer fakultetet også i 2017 et seminar for personer som veileder eller skal begynne å veilede PhD-kandidater.

Tid: tirsdag 3. oktober kl. 09:00–15:45.
Sted: Scandic Bergen City, Håkonsgaten 2.

Program kommer senere.

Påmelding.

Seminaret er gratis, og anses som svært nyttig for alle veiledere – ny som erfaren.

Disputas uke 21

portrett_hall_schartum-hansen_xHall Schartum-Hansen disputerer for Ph.D. graden tirsdag, 23.mai 2017
Prøveforelesning: Tirsdag 23.mai 2017 klokken: 10:15
Oppgitt emne: ”New markers and impact of secular trends on cardiovascular risk prediction”
Sted: Stort auditorium, HUS, Sentralblokken 3.etasje, Jonas Lies vei 65
Disputas: Tirsdag 23.mai 2017 klokken: 12:15
Sted: Stort auditorium, HUS, Sentralblokken 3.etasje, Jonas Lies vei 65
Avhandlingens tittel: ”Determinants of long-term outcome in patients With cardiovascular disease. Choline oxidation and loop diuretics- cross – sectional and prospective relationships in large Norwegian cohorts of patients With suspected or verified coronary heart disease”
1st opponent: Professor Stefan Agewall, University of Oslo
2nd opponent: Professor Henrik Schirmer, UiT – Norges arktiske universitet.

Pressemelding