Gratis internettkurs om Farmasøytisk bioinformatikk

Introduksjonskurset ved Universitetet i Uppsala om Farmasøytisk bioinformatikk (7,5 studiepoeng) arrangeres i september 2017 og er nå åpen for påmelding.

Kurset, som er gratis for EU-/EØS-borgere, henvender seg til forskere, postdoktorer, lærere og studenter som er interessert i å lære mer om hvordan komplekse, kjemiske og biomedisinske prosesser kan undersøkes på detaljnivå med bioinformatikk, og hvordan dette kan brukes til å utvikle nye medikamenter.

Mer informasjon og påmeldingsskjema er tilgjengelig her.

Etter oppfordring fra mange tidligere kursdeltakere ved Universitetet i Uppsala tilbys det også to ekstra kurs innen samme fagfelt:

1.  Applied Structural Pharmaceutical Bioinformatis (5 ECTS credits) (kursstart i september 2017)
  2. Applied Pharmaceutical Bioinformatics (5 ECTS credits) (kursstart i oktober 2017)

Mer informasjon er tilgjengelig på her.