Daglige arkiver: 23. februar 2017

Nomination for 2017 Johnny Ludvigsson Prize for excellent research in childhood and adolescent diabetes.

The Swedish Child Diabetes Foundation is pleased to announce that nominations are now welcome for candidates for the 2017 Johnny Ludvigsson Prize for excellent research in childhood and adolescent diabetes.

Please see the enclosed pdf filefor further details.

If you have any questions, please contact the Swedish Child Diabetes Foundation office by telephone +46 13 105690, or e-mail kansli@barndiabetesfonden.se

Nytt om navn

16976489_1260089977419101_656364950_nVi presenterer Ingeborg Eskerud, cand.med og forskerlinje ved Universitetet i Bergen. Ingeborg begynte i januar 2017 som stipendiat ved Bergen Hypertension and Cardiac Dynamics Group. Hun skal arbeide med billeddiagnostikk av kransårene til hjertet hos pasienter med brystsmerter, under veiledning av Mai Tone Lønnebakken og Eva Gerdts. Hvis du ønsker å si hei, kan du finne henne i 9. etasje i laboratoriebygget

Nytt om navn

hanna-f-skjakodegard-_001Vi presenterer Hanna Flækøy Skjåkødegård, spesialfysioterapeut med mastergrad i klinisk helsevitenskap-fedme og helse fra NTNU. Hanna startet som stipendiat ved K2 den 1.februar 2017 og har Pétur B. Júlíusson som hovedveileder. Hanna sitt PhD-prosjekt er basert på FABO-studien (familiebasert kognitiv atferdsbehandling for barn og unge med alvorlig overvekt) som i årene 2014-2018 gjennomføres ved Poliklinikk for overvekt, Haukeland Universitetssjukehus. Hvis du ønsker å si hei til Hanna, er kontoret hennes i 6.etasje i Barne- og ungdomssjukehuset (BUS 1).

Ny redaktør i K2 Nytt – Johnny Laupsa-Borge

15577715_1199340486827384_880035647_nJohnny Laupsa-Borge starter som ny redaktør i K2 Nytt fra neste uke av. Han har bakgrunn som master i human ernæring ved UiB, og begynte som stipendiat ved K2 i desember. Han er tilknyttet forskningsgruppene Ueland/Nygård (G3) og Hormon (G2). Hovedveileder er Ottar Nygård.

Johnny har påtatt seg oppgaven som K2 Nytt-redaktør som del av sitt pliktarbeid ved K2. Vi oppfordrer alle ansatte og gruppeledere til å ta kontakt med Johnny dersom dere har noe på hjertet som dere ønsker å dele med oss andre på K2, det være seg ny forskning, presentasjon av forskningsgrupper eller annet.

Kontakt:  Johnny Laupsa-Borge

Vi ønsker Johnny lykke til med oppgaven.

CCBIO symposium 19-20. april 2017

CCBIO inviterer til sitt 5te årlige symposium 19.-20. april 2017, som også i år foregår på Solstrand Hotel & Bad med perfekte rammer for en oppdatering på det siste innen kreftforskning, og gode forhold for internasjonal og nasjonal nettverksbygging.

CCBIO symposiet er en kombinasjon av inviterte internasjonale og nasjonale eksperter innen kreftforskning, og posterutstilling der yngre forskere får anledning til å presentere sin forskning. Av internasjonale talere kan vi nevne styreformannen i Nobelstiftelsen, Carl-Henrik Heldin, og videre John Heymach, Angela Nieto, Robert Gale, Jean-Christoph Bourdon, Krister Wennerberg, Diane Bielenberg, Salem Chouaib, Frederic Amant, Janine Terra Erler and Jeanette Woods. I tillegg vil vi få høre fra både CCBIO-forskere, andre nasjonale kreftforskere, og fra lovende unge forskere.

Meld deg på før det blir fullbooket og innen fristen 19. mars – velkommen skal du være!

Du finner programmet og registreringsskjema på www.ccbiosymposium.no