Daglige arkiver: 25. oktober 2016

Velkommen til gratis visning av Gullugle-vinnaren på Bergen kino 8. november

Kvart år deler Universitetet i Bergen (UiB) og Bergen Internasjonale Filmfestival (BIFF) ut Gulluglen, ein pris til den beste forskingsdokumentaren under BIFF.

Vinnaren i år er «Monster in the Mind», ein film som utforskar kva som skjuler seg bak den frykta sjukdommen Alzheimers.

BIFF viser filmen for UiB-tilsette og studentar, tysdag 8. november kl. 17.30, i MB3, Magnus Barfot kinosenter, Magnus Barfots gate 12.

Alle UiB-tilsette og studentar kan hente ut inntil to gratisbillettar kvar, enten i Magnus Barfot eller Konsertpaleet, frå onsdag 26. oktober. Vis ditt tilsettkort eller studentbevis. Det er 220 plassar, så her blir det først til mølla.

I si grunngjeving seier juryen mellom anna følgjande om vinnaren: “This year’s winner of the Golden Owl Prize is a wonderful example of how science can enlighten questions of individual and societal concern. With engagement, curiosity, and personal investment, the audience is guided through the film’s multiple perspectives and facts, without losing momentum.”

Les meir om filmen og sjå trailer her: http://www.monsterinthemind.com/trailer/

Les meir på uib.no: http://www.uib.no/aktuelt/100863/alzheimers-film-vann-gulluglen-2016

Søk om midler til e-læringsprosjekt – søknadsfrist 15.11.16

De medisinske og helsefaglige fakultetene ved universitetene i Bergen, Oslo, Tromsø, Trondheim lyser med dette ut kr. 400000 til ett eller flere e-læringsprosjekt i profesjons-, bachelor- og/eller masterutdanningene for 2017.

Prosjektene må omfatte minst 2 av fakultetene, og prosjekt med deltakelse fra alle de fire fakultetene vil bli prioritert gitt tilfredsstillende kvalitet.

Full utlysingstekst finnes på http://meddev.uio.no/elaring/utlysing/nasjonal_utlysing_2017.pdf

Søknadsfrist er 15. november 2016.

Network Luncheon 2’nd November

All PhD candidates are invited to the luncheon next wednesday, 2’nd November.
All you need to do, is to send an e-mail to Carine Lindquist before 1’st of November that you will like to attend

We have two speakers this day with different topics (10 minutes each talk):

• Ida Wergeland “COX-inhibitors for adjunctive tuberculosis treatment”.
  • Andreas Persson “Risk factors for revision after ACL reconstruction”

Network luncheons are a great opportunity getting to know fellow PhD candidates and their projects. We will serve you a warm lunch (FREE OF CHARGE)  after the presentations. If you have any allergies or are vegetarian, please send an email to Carine Lindquist and we will fix something.

Please join us 2’nd of November, 11.30 in the conference room (109F), 3’rd floor BBB (under the stairs, vis-a-vis the auditoriums). RSVP before 1’st of November if you are attending. Remember, if you are signed up in Studentweb to get credit point, you need to attend three luncheons in total, one in which you present yourself. Importantly, you do not have to be signed up to attend, the luncheons are for all PhD candidates!