Daglige arkiver: 13. oktober 2016

HMS hjørnet

Universitetsledelsen har et økt fokus på ansattes sidegjøremål og instituttet vil herved minne alle ansatte på å registrere eller oppdatere registreringen av sidegjøremål. Frist 21. oktober 2016.

Her finner dere brukerveiledninger

TIL DE SOM IKKE HAR REGISTRERT SIDEGJØREMÅL I PAGA:

Du har ikke registrert sidegjøremål i PAGA, og vi trenger tilbakemelding fra deg om dette er riktig.

Hvis du har sidegjøremål som skal registreres, vennligst registrer dette i PAGA innen 21/10 – 2016.

Registreringen gjøres her: https://uib.bluegarden.net/

Hvis du har spørsmål til selve registreringen, kontakt Julie Stavnes

Med sidegjøremål menes bistilling, bierverv, oppdrag og verv som en ansatt ved UiB har utenom sin stilling ved UiB, uansett om arbeidet eller vervet er lønnet eller ikke. Også arbeid som utføres for et foretak eller selskap som helt eller delvis eies av den ansatte, anses som sidegjøremål.

Følgende skal ikke registreres:

• Medlemskap i eksterne bedømmelseskomiteer
  • Referee for fagtidsskrift
  • Oppgaver som ekstern sensor
  • Faglige verv som følger med hovedstilling
  • Enkeltstående mindre undervisningsoppdrag ved annen institusjon
  • Enkeltstående mindre oppdrag i forbindelse med etter- og videreutdanningskurs ved annen institusjon
  • Enkeltstående mindre formidlingsoppdrag eller enkeltstående oppdrag som fagekspert i media eller lignende
  • Annen lignende virksomhet av begrenset omfang og varighet, som kan anses som et del av universitetets samfunnsansvar
  • Ubetalte verv av begrenset omfang og varighet for allmennyttig institusjoner

På forhånd tusen takk for hjelpen din i denne saken.

For mer informasjon om Prinsipper for sidegjøremål trykk her.

TIL DE SOM HAR REGISTRERT SIDEGJØREMÅL I PAGA:

Om du har registrert sidegjøremål i PAGA, må du bekrefte at dette fremdeles er riktig.

Vennligst gjennomfør en sjekk av dine registrerte sidegjøremål, eventuelt utfør korrigeringer, innen 21/10 – 2016

Registreringen gjøres her: https://uib.bluegarden.net/
Her finner dere brukerveiledninger

På forhånd tusen takk for hjelpen din i denne saken.

For mer informasjon om Prinsipper for sidegjøremål trykk her.