Daglige arkiver: 1. april 2016

Vil gjøre K2 internasjonal

Eystein 2Instituttledelsen og administrasjonen vil nå gå nye veier for å skaffe forskningsmidler. Ledelsen med Per Bakke i spissen legger derfor ut på en 3-ukers tur til verdens høyest rangerte universiteter i juni, blant annet Harvard, NIH, Mayoklinikken og et eliteuniversitet på Hawaii. Der vil instituttets forskning presenteres og man vil lære mer om hvordan man kan søke finansiering fra USA, blant annet fra NIH og industri.

Med opphold, kost og reise (5-stjernes hoteller og business class grunnet tett reiseprogram) kommer ekskursjonen på om lag 500 000. Det synes kanskje dyrt, men potensialet er stort og vi velger å bruke handlingsrommet vårt på denne måten istedenfor å ansette en forskningsrådgiver.

Ledelsen har plass til 1-2 faste vitenskapelig ansatte utenom ledergruppen til deltagelse på turen. For mer informasjon, eller for å melde din interesse med. klikk på denne lenken.

Eystein

HMS-hjørnet

Sykle til jobben-aksjonen 2016

Kom i form sammen med gode kollegaer! Her teller du og ditt lag antall minutter mosjonert hver dag. Navnet til tross, her kan du både løpe, sykle, svømme og gå.
Sykle til jobben-aksjonen varer fra 19. april til 17. juni 2016. Nå er tiden inne for påmelding.

For alle som bor eller jobber i Bergen Kommune er det gratis å delta. Du kan delta alene eller sammen med kollegaer (2-5 pr. lag).

Mer informasjon og påmelding

Free Internet Courses on Pharmaceutical Bioinformatics

Uppsala universitetI would like to inform that our September 2016 introductory course on Pharmaceutical Bioinformatics (7.5 ECTS credits) given by Uppsala University is now open for application.

The course, which is free of charge for EU/EAA-citizens, is suited for researchers, post docs, teachers and students who are interested to learn how complex chemical and biomedical processes can be investigated even down to their finest chemical details using informatics, and how this can be used for the development of novel drugs. Les videre

Utlysning av forskningsmidler fra Gades Legat

Gades Legat lyser ut midler til anvendelse i forskning innen patologi, mikrobiologi og immunologi. Alle som er faglig tilknyttet forskningsmiljø ved UiB eller Haukeland Universitetssykehus innen patologi, immunologi eller mikrobiologi kan søke om midler. Søknad skal være kortfattet og inneholde:

• Navn på søker og arbeidssted
  • Navn og kort beskrivelse av prosjektet det søkes om midler til
  • Budsjett
  • Søknad skal totalt ikke overskride 2 sider

Les videre

Invitasjon til å nominere kandidater til Eric K Fernströms Nordiska Pris 2016

Alle professorer ved de medisinske fakultetene i Norden inviteres til å nominere kandidater. Se vedlegg for mer informasjon.

Vedlegg:
Informasjonsbrev fra UiB
Informasjonsbrev fra Fernströmska priskommittén i Lund (3 sider)
Eric K Fernströms Stiftelse 2016 – Dekaner och expeditioner i Norden
Nominasjonsskjema