Bergen sommer-forskerskole 2016

I juni i år er vann, klima og samfunn overordnet tema for Bergen sommer-forskerskole, med Professor Terje Tvedt som vitenskapelig leder.

Fra 13.-24. juni 2016 samles noen av verdens fremste eksperter på vann til en tverrfaglig forskerskole som vil ta for seg ulike aspekter ved vann som en global utfordring.

Det blir sju parallelle tredagers kurs med spenn fra naturvitenskap, helse, samfunnsfag og humaniora:
1. Climate change and water
2. Modelling the complexities of water, climate and society
3. Poverty, climate change and water
4. River basins, power and law
5. The ocean, climate and society
6. Religion and water
7. Water and global health

I tillegg blir det en rekke plenumssesjoner. Vi vil også besøke vestlandske fjorder og fjell for å se hvordan mennesker temmet vannet, hvordan vannet formet samfunnet og for å oppleve effekten klimaforandring har på vår tredje største isbre.

Den årlige sommerskolen tiltrekker seg PhD-stipendiater og yngre forskere fra hele verden som arbeider med noen av de største utfordringene vi står overfor.

Vi setter pris på om du kunne dele denne invitasjonen med stipendiater og yngre forskere i ditt nettverk.
Se vår hjemmeside for informasjon om kursene og for å melde deg på til sommerens mest spennende forskerskole.
Søknadsfrist er 1. mars 2016.

Vennlig hilsen,
Kjersti G. Berg