Visestyrer for forskning

Per BakkeI K2Nytt-lederen i forrige uke opplyste Roland at han går av som visestyrer for forskning. Roland har hatt stillingen i de tre årene etter at Klinisk institutt 2 ble dannet. Han har gjort en kjempejobb for å legge til rette for forskning på instituttet. Ikke minst har Roland også jobbet for å sette fokus på forskerutdanning og veiledningsopplæringen både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. I tillegg har han i stor grad bidratt til å fremme integreringen av miljøene fra de fire gamle instituttene. Selv om han nå går av er jeg sikker på at K2 fortsatt vil nyte godt av hans arbeidskapasitet og kunnskaper innen forskning og forskerutdanning. Stor takk for innsatsen, Roland!

Ny visestyrer for forskning blir Helge Ræder. Han er i gruppen til Pål innen diabetes og har for tiden et BFS stipend. Jeg er sikker på at Helge kommer til å følge opp Roland sin innsats for forskning på K2.

Per