Daglige arkiver: 22. januar 2016

Visestyrer for forskning

Per BakkeI K2Nytt-lederen i forrige uke opplyste Roland at han går av som visestyrer for forskning. Roland har hatt stillingen i de tre årene etter at Klinisk institutt 2 ble dannet. Han har gjort en kjempejobb for å legge til rette for forskning på instituttet. Ikke minst har Roland også jobbet for å sette fokus på forskerutdanning og veiledningsopplæringen både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. I tillegg har han i stor grad bidratt til å fremme integreringen av miljøene fra de fire gamle instituttene. Selv om han nå går av er jeg sikker på at K2 fortsatt vil nyte godt av hans arbeidskapasitet og kunnskaper innen forskning og forskerutdanning. Stor takk for innsatsen, Roland!

Ny visestyrer for forskning blir Helge Ræder. Han er i gruppen til Pål innen diabetes og har for tiden et BFS stipend. Jeg er sikker på at Helge kommer til å følge opp Roland sin innsats for forskning på K2.

Per

Påminnelse:Invitasjon til nettverkskonferansen i kunnskapsbasert praksis

HiBVelkommen til årets nettverkskonferanse i kunnskapsbasert praksis 5.-6. april 2016!
I år ønsker vi velkommen på Høgskolens nye og flotte Campus Kronstad.

Vi inviterer til to innholdsrike dager med spennende foredrag, workshops, og posterutstillinger.
Som vanlig har vi fokus på implementering av kunnskapsbasert praksis i praksis og utdanning.
Her er noen av temaene:
* Implementering av pasientsikkerhetsprogrammet
* Brukermedvirkning
* Kunnskapsbasert forskning
* Implementering av retningslinjer
* Knowledge Translation
* Nasjonale føringer Les videre

Introduction seminar for new employees 5 February

Service centre for international mobillity invites to introduction seminar for new employees 5 February.
The introductory seminar covers mutual prerequisites and expectations, equal opportunities, HR policy and HSE, among other things. The labour unions and various welfare offerings will also be presented.

Registration within 2 February.
More information here.

NORHEART-kurs i Tromsø 14.-16. mars

norheart_logo_cmyk
Metabolic and Mechanical Function of the Heart (MBI-8004)

Dette er et spesialisert kurs som kan være aktuelt for flere PhD studenter ved UiB. Reise og kost dekkes for PhD studenter som er medlem i NORHEART.
Alle som driver med hjerteforskning er velkommen i NORHEART, det er gratis å bli medlem (www.norheart.no).
For mer informasjon og påmelding, se her.