Ukens Leder

Eva GerdtsJeg deltok nylig som observatør ved den avsluttende OSCE eksamen for medisinerstudenter ved Universitetet i Oslo (UiO). Et imponerende opplegg hvor studentene ble testet i kommunikasjon, undersøkelsesteknikk, hjerte-lunge redning, mamma-palpasjon, og tolking av preparater, EKG og røntgenbilder. Et imponerende opplegg og en åpenbart bedre testing av kandidatene enn det opplegget vi har her på MOF! Til årets Eksamens- og undervisningsseminar 17.09.14 på Hotel Terminus har vi derfor invitert professor Kristian Bjøro som er hovedansvarlig for logistikk og praktisk gjennomføring av avsluttende eksamen ved UiO til å holde innlegg og lede gruppearbeid om hvordan man planlegger OSCE eksamen. Fakultetsstyret vil høsten 2014 ta stilling til hvilke eksamensformer som skal brukes i ny studieplan for medisin. Det er overveiende sannsynlig at OSCE innføres også hos oss. Husk derfor å sette av dagen, så du ikke går glipp av denne fine muligheten til å lære noe nytt.

Eva