Hovedoppgavesymposium medisin, 12. oktober

For kull 17B, som første kull (på grunn av flere semestre med coronarestriksjoner), vil det bli arrangert et «Hovedoppgavesymposium» i auditoriet i Armauer Hansens Hus.
Vi inviterer alle interesserte ved fakultetet til symposiet!

Sted: auditoriet i Armauer Hansens hus
Tid: onsdag 12. oktober kl. 9.00 – ca. kl. 14
Stikk gjerne innom i løpet av denne tiden, og få med litt av symposiet!

Alle hovedoppgavene som leveres nå i høst skal presenteres i dette symposiet. Fra hver oppgave lages en vitenskapelig poster på en side i PowerPoint, og denne presenteres muntlig. Presentasjonene foregår fortløpende som «one-minute-madness», hvor hver student får ett minutt til å gi et hovedbudskap fra sin oppgave.

Posterne vil også presenteres i en digital utstilling på nett, slik at alle som får nysgjerrigheten pirret av presentasjonen kan finne mer detaljer.

Er du veileder? Nominasjon av gode oppgaver
Vi vil gjerne dele ut priser til de beste oppgavene, og de (inntil tre) oppgavene ønsker vi også skal bli presentert grundigere. Vi vil derfor gjerne at de studentene eller veilederne som mener at oppgaven er ekstra interessant eller ekstra god, nominerer sin oppgave. De som blir foreslått, blir vurdert av en komité, og får holde et 10-minutters foredrag om sin oppgave på symposiet i stedet for en ett-minutts presentasjon av posteren.

Frist for nominasjon av oppgave: fredag 7. oktober. Forslag sendes til arne.tjolsen@uib.no.

Beste hilsen
Arne Tjølsen – leder Akademisk søyle