Forskere på Twitter: Kommunikasjonsfrokost 13. desember kl. 08 i Media City Bergen

Kommunikasjonsfrokost 13.desember: Forskere på Twitter

Hva kan du oppnå ved å bruke Twitter til forskningsformidling? Møt tre aktive UiB-tvitrere på morgenkvisten og lær mer om mulighetene.

Twitter er en arena for forskningsformidling, hvor du kan knytte kontakter, bidra i samfunnsdebatten og påvirke beslutningstakere. Men hvordan skal du gå frem? På denne kommunikasjonsfrokosten vil du få høre hvordan tre UiB-ansatte bruker Twitter som et nyttig redskap i sine jobber og få et innblikk i hvilke muligheter Twitter kan gi, i tillegg til konkrete tips og råd om hva det vil kreve av deg.

Vi serverer enkel frokost og lussekatter fra kl. 08.00. Program kl. 08.30 – 09.30.

Innledere:

Andreas Hadsel Opsvik er en skrivende, filmende og snakkende kommunikatør, i tillegg til å være altfor aktiv på sosiale medier, i følge ham selv. Andreas vil snakke om hvordan han jobber med Twitter i forskningsformidling, forbereder Twitter-arbeid til store konferanser, og gi generelle tips om hvordan nå ut i Twitter-landskapet.

Dorothy Dankel er marinbiolog og forsker og er ansatt ved Institutt for biovitenskap. Hun arbeider tverrfaglig med ressursforvaltning og underviser bl.a. i FNs bærekraftsmål, bioetikk og vitenskapsfilosofi.  Dorothy bruker Twitter strategisk i jobbsammenheng og vil bl.a. dele hvordan hun bruker Twitter både sosialt og faglig under konferanser.

Erik Knudsen er postdoktor ved The Digital Social Science Core Facility (DIGSSCORE) og Institutt for informasjons- og medievitenskap. Han forsker blant annet på hvordan folks meninger og politiske preferanser former folks tillit til og bruk av nyhetsmedier. Twitter er en av Eriks viktigste kilder til ny forskning og viser til fordeler og ulemper med Twitter som arena for forskningsdebatt og som kilde til å motta og spre ny forskning.

Møtet er gratis og åpent for alle interesserte UiB-ansatte. Påmelding innen mandag 10. desember pga. matbestilling.

Informasjonen finnes også i kalenderoppslag på Ansattsidene.

Velkommen!