Årsmarkering – Bergens forskningsstiftelse

Velkommen til årsmarkeringen til Bergens forskningsstiftelse 7. desember kl.13:00 i Universitetsaulaen.

Arrangementet er åpent for alle, det er ingen påmelding.

Tema er psykisk helse

Helseminister Bent Høie er svært opptatt av psykisk helse. Han vil bidra til å sette fokus på dette temaet, som også er en av stiftelsens store satsinger i 2018.

Bergens forskningsstiftelse, Universitetet i Bergen, Helse Bergen og Kavlifondet har sammen satt av 111 millioner kroner til å etablere Bergen Center for Brain Plasticity  som skal studere hjernes plastisitet med utgangspunkt i den svært effektive metoden Bergen 4-day treatment (B4DT) og spre metoden internasjonalt.

Bergens Forskningsstiftelse (BFS) deler årlig ut BFS Starting Grants (tidligere rekrutteringsstipend) til unge forskere ved Universitetet i Bergen (UiB). Målet er at forskerne skal bygge opp og lede fremragende forskningsmiljø ved universitetet.

De nye stipendiatene for 2018 blir presentert på årsmarkeringen. Se alle som har fått BFS Starting grants her.

For program og mer info se her.