Hjertefondet

Kjære kollegaer,

Vi vil minne om fristen for søknader om økonomisk støtte fra Hjertefondet ved Universitet i Bergen 01.12.18.

Se mer her.

Hjertefondet har i 2018 til utdeling 100.000,-

Alle søknader vil gjennomgå fagfellevurdering der det tas hensyn til:

1. Vitenskapeligkvalitet på prosjektet
  2. Prosjektetgjennomførbarhet
  3. Prosjektets verdi for Hjertefondet

Det kan også søkes om større beløp til større prosjekter som Rådet for Hjertefondet etter fagfellevurdering, vil prøve å skaffe midler til fra andre kilder. Rådets medlemmer ønsker å bidra til å skaffe finansiell støtte til viktige prosjekter innen hjerteforskning i Bergen. Gjennom de vel 25 årene Hjertefondet har eksistert, har det blitt samlet inn nesten 25 millioner kroner.

Vi håper at du vil søke om midler fra Hjertefondet og imøteser en oversiktlig søknad med mål, delmål, prosjektplan, budsjett og vitenskapelig betydning. Vi vil også ha informasjon om det er søkt eller søkes om midler fra andre kilder. Dette har betydning hvis vi skal prøve å skaffe midler til prosjektet fra andre kilder.

Vedlagt søknaden bes det også om en kortfattet populærvitenskapelig beskrivelse av prosjektet.

Søknaden sendes
Hjertefondet ved Prof. Nina Øyen