CCBIO seminar: Hva er fremragende forskning?

Velkommen til et CCBIO Special Seminar 19. september med tema “What is Scientific Excellence?”

CCBIO er et norsk senter for fremragende forskning. Men hva legger vi i begrepet fremragende? Én vanlig felles oppfatning er nærmest sirkulær: “Fremragende forskning er forskning som kan publiseres i fremragende tidsskrifter”. Vi ønsker å gå dypere inn i begrepene kvalitetsforskning og fremragende forskning, og har invitert renommerte forskere som vil legge frem sine tanker om hva som bør ligge i disse begrepene, i seminaret “What is Scientific Excellence?”. Programmet vil også gi plass til en paneldebatt. Foredragsholdere og deltakere i paneldebatten er Bruce Zetter (Harvard Medical School/Boston Children’s Hospital) og Merle Jacob (Universitetet i Lund) i tillegg til Lars A. Akslen og Roger Strand fra CCBIO.

Seminaret er en del av CCBIO/Harvard INTPART-samarbeidet, som et CCBIO Special Seminar i CCBIOs seminarserie.

Når: 19. september 2018, 13:00-16:00 (+ tid etterpå til pizza-sammenkomst)

Hvor: Auditorium 4, BB-bygget, på campus Haukeland Universitetssjukehus.

Program:
13.00 Lars Akslen/Roger Strand: Welcome
13.05 Bruce Zetter: Thoughts on Excellence
13.30 Merle Jacob: Thoughts on Excellence
13.55 Lars Akslen: Thoughts on Excellence
14.05-14.30 Intermission with refreshments
14.30 Roger Strand: Introduction to debate
14.40-15.50: Panel debate with questions and comments from the audience
15.50-16.00: Lars Akslen: Concluding words

Åpent for alle: forskere, undervisere, postdocs, studenter, teknikere og andre ansatte, i alle UiB-miljøer. Ingen registrering er nødvendig.

Vi vet at alle fremragende hoder også trenger mat, så etter forelesningene og debatten inviterer vi til en pizza-sammenkomst i lobbyen utenfor auditoriet, der vi kan fortsette utvekslingen av ideer og erfaringer i en uformell setting.