Informasjon om stipend til USA – Helgrad og utveksling

Norge-Amerika Foreningen vil gjerne informere om et stipend deres studenter som skal studere i USA på graduate nivå (master, PhD, post-doc) kan søke på.

Søknadsfrist er 18. desember 2016 for studieperioden høsten 2017 og våren 2018. Studentene trenger ikke ha opptak på skole/søkt utveksling fra deres institusjon innen søknadsfristen. Vi støtter både helgrad og delgrad, og i år tildelte vi stipend til 25 studenter.

Beløpene våre varierer fra $3 000 – $20 000, som kommer veldig godt til skolekostnader og levekostnader.

Vi møter ofte studenter som ikke tenker på finansiering før de kommer inn på studiet, og håper at dere kan minne de på å være tidlig ute med å tenke på finansiering.

For mer informasjon, se www.noram.no/graduate-stipender/.

Har dere ansatte/professorer eller andre som har lyst til å ha et opphold i USA, for å forske eller undervise et semester? Vår samarbeidsorganisasjon i USA, American Scandinavian Foundation har et stipend som heter Visiting Lectureships. Søknadsfrist er 15. februar 2017, og vi anbefaler å starte tidlig med en søknad.