Daglige arkiver: 8. desember 2016

Dags at kåre årets beste posters og orale presentasjoner holdt av unge forskere på K1/K2!

Alle som har presentert resultater på konferanser I 2016 oppfordres å melde seg på det tradisjonsrike arrangementet “Årets forsknings-presentasjoner” i regi av Forskerskolen i klinisk medisin.

Det er veldig enkelt – du melder deg på gjennom å sende inn en poster/abstrakt som du allerede har bidratt med på en konferanse i 2016. Påmeldingsfrist er 18 desember. Siste uken i Januar (23-27/1) blir alle posters på display for publikum i hovedentreen i Sentralblokka. Onsdagen holdes en formell poster-sesjon. På torsdagen holdes det orale presentasjoner for ett utvalg av bidragene. Se poster her.

De beste presentasjonene belønnes med 5000 kr!

Grip sjansen! Dette er en viktig mulighet for forskningsgruppene å vise frem sin forskning og ge våre unge forskerne visibilitet på sykehuset og for publikum!

Hvem kan stille? Alle unge forskere i PhD-programmet, forskerlinjen, masterstudenter og postdocs. For informasjon og påmelding:

forskningspresentasjoner.forskerskolen@uib.no

www.facebook.com/groups/forskerskolen

Pedagogisk opplæring av nye seminarledere ved UiB for vårsemesteret 2017

Vedlagt er informasjon om UiB sitt tilbud om opplæring til viderekomne studenter som skal ha seminarundervisning eller veilede skriftlige oppgaver i vårsemesteret 2017.

Tid: Modul 1a + 1b:  Mandag 9. januar + tirsdag 10. januar, kl. 9.15 – 15.00
Modul 2: Onsdag 11. januar, kl. 9.15 – 15.00

Sted: VilVite senteret, 2.etasje, konferanserom C+D (Thormøhlens gate 51)

Informasjon om stipend til USA – Helgrad og utveksling

Norge-Amerika Foreningen vil gjerne informere om et stipend deres studenter som skal studere i USA på graduate nivå (master, PhD, post-doc) kan søke på.

Søknadsfrist er 18. desember 2016 for studieperioden høsten 2017 og våren 2018. Studentene trenger ikke ha opptak på skole/søkt utveksling fra deres institusjon innen søknadsfristen. Vi støtter både helgrad og delgrad, og i år tildelte vi stipend til 25 studenter.

Beløpene våre varierer fra $3 000 – $20 000, som kommer veldig godt til skolekostnader og levekostnader.

Vi møter ofte studenter som ikke tenker på finansiering før de kommer inn på studiet, og håper at dere kan minne de på å være tidlig ute med å tenke på finansiering.

For mer informasjon, se www.noram.no/graduate-stipender/.

Har dere ansatte/professorer eller andre som har lyst til å ha et opphold i USA, for å forske eller undervise et semester? Vår samarbeidsorganisasjon i USA, American Scandinavian Foundation har et stipend som heter Visiting Lectureships. Søknadsfrist er 15. februar 2017, og vi anbefaler å starte tidlig med en søknad.