Ny viseadministrerende direktør på Haukeland Universitetssykehus

Per BakkeDenne uken ble det kjent at Clara Gjesdal blir ny viseadministrerende direktør på HUS. Sett fra fakultetets og K2 sitt ståsted er dette et meget godt valg.
Clara har i flere år vært avdelingsdirektør på Revmatologisk avdeling. I tillegg er hun 1. amanuensis på K2. Clara beholder bi-stillingen på K2 også etter at hun nå er blitt viseadministrerende direktør.  I sin gamle stilling på revmatologen har Clara både i holdning og handling vist at hun ønsker et godt samarbeid mellom fakultetet og sykehuset. Et godt samarbeid mellom HUS og MOF er viktig for begge parter, også for å demme opp for innflytelse og dominans fra Oslo og Trondheim. Selv om samarbeidet stort sett fungerer bra, er det på flere områder potensiale for forbedringer. Den nye viseadministrerende direktøren vil være meget godt egnet og posisjonert for å bidra her.

Clara, lykke til med ny jobb!
Per