Ny strategiplan for K2

Per Bakke

Håper dere alle har hatt det bra siden sist og fått en velfortjent hvil, og vel møtt i det nye året. Denne spalten avsluttet fjoråret med blant annet å nevne at det i år er tid for ny strategiplan for K2. Forskningsgruppelederne, instituttrådet og representanter for ulike stillingskategorier på instituttet har i går og i dag vært samlet for å diskutere ny strategiplan for de neste tre årene. Den nye planen må ta hensyn til UiB sitt overordnete strategidokument, fakultetet sine planer og også skjele til HUS sin strategi.

Krav for K2 sin strategiplan er at målene er spesifikke, målbare, ambisiøse, realistiske og tidfestete. Vi vil søke å lage en plan på bare en side slik at den faktisk vil bli lest og oppfattet, og ikke minst tatt hensyn til. Når utkastet er bearbeidet noe mer, vil det bli presentert i K2Nytt for kommentarer før planen blir endelig vedtatt av instituttrådet.

Per