Forskningsprosjekt søker deltakere

Har du opplevd å bli behandlet som, sett på som eller følt deg som annerledes på grunn av hudfarge/etnisitet/ansiktstrekk?

Da kan du være med på et forskningsprosjekt.

Institutt for Pedagogikk har et forskningsprosjekt som har som mål å forstå hvordan tema som forskjell, identitet, tilhørighet og eksklusjon oppleves og blir formidlet gjennom personlige historier. Prosjektet er finansiert av EU, og ledet av førsteamanuensis Yael Harlap og førsteamanuensis Hanne Riese fra Institutt for pedagogikk ved Det psykologiske fakultet, Universitetet i Bergen.

Prosjektets mål er å sette søkelys på hvordan personer selv opplever det som kan forstås som annerledeshet eller avvik fra en norsk “norm”. Derfor ønsker de å intervjue personer som har følt seg som annerledes eller opplever å bli forstått som annerledes av andre. Hovedsakelig vil intervjuene bestå av uformelle samtaler, og alt materiale blir behandlet konfidensielt og anonymisert.

For mer informasjon ta kontakt med Nora Kolkin Sarastuen.